Cawangan Kawalan Amalan Perubatan Swasta    
 
Aduan/Maklum Balas Baharu   Aduan/Maklum Balas Baharu Semak Aduan/Maklum Balas   Semak Aduan/Maklum Balas Log Masuk Pelanggan   Log Masuk Pelanggan
  Daftar Baharu
Laman Utama| FAQ| Peta Laman| Pegawai Daftar Masuk   Saya ingin menggunakan English | B.Malaysia    
Mengenai Kami
Mengenai Kami
Selamat datang ke Sistem Pengurusan Aduan Awam, Cawangan Kawalan Amalan Perubatan Swasta (CKAPS) secara atas talian atau MyCKAPS. CKAPS berfungsi untuk mengawal, mengawalselia dan memantau Kemudahan dan Perkhidmatan Jagaan Kesihatan Swasta (KPJKS) yang berdaftar dan berlesen di bawah Akta Kemudahan dan Perkhidmatan Jagaan Kesihatan Swasta 1998 [Akta 586] dan peraturan-peraturannya.
 
MyCKAPS adalah saluran untuk menguruskan maklum balas seperti aduan atau pertanyaan terhadap fasiliti, perkhidmatan dan personel di KPJKS serta aduan, pertanyaan, cadangan atau penghargaan 
daripada orang awam terhadap perkhidmatan di CKAPS.

CKAPS berhak menolak aduan yang dikemukakan sekiranya pengadu enggan memberikan maklumat yang betul dan lengkap, aduan yang berniat jahat, berbentuk ugutan atau ancaman dan sebarang aduan yang menggunakan bahasa kesat dan lucah. Sila nyatakan jika anda mahu maklumat peribadi anda dirahsiakan di ruangan butiran.

 
CKAPS juga tidak akan mencampuri dalam urusan kes-kes aduan yang melibatkan keputusan mana-mana mahkamah/badan arbitari/seumpamanya serta mana-mana pertikaian yang melibatkan masalah peribadi antara premis/individu yang tiada kaitan dengan peranan/fungsi agensi Kerajaan.
 
Pastikan maklumat lengkap diisi bagi tujuan tindakan siasatan dan penyampaian maklumat kepada anda. 

Maklum Balas Berkaitan COVID-19
Bagi mendapatkan maklum balas segera, semua pertanyaan berkaitan pandemik COVID-19 hendaklah disalurkan terus kepada cprc@moh.gov.my.
#jangankongsiberitapalsu
Penafian | Privasi & Polisi
Hak Cipta 2014 Biro Pengaduan Awam
Recommended 1024 x 768. Internet Explorer 9 and above, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Muat Turun Adobe Reader